dr Anna Basińska

Jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego. Po ukończeniu studiów doktoranckich, w październiku 2010 roku rozpoczęłam pracę na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a od września 2013 roku jestem pracownikiem Wydziału Anglistyki UAM.

Wiele radości i satysfakcji sprawia mi twórcza praca ze studentami i nauczycielami doskonalącymi swoje umiejętności na studiach dyplomowych. Wypromowałam 73 licencjatów z zakresu pedagogiki.

Jestem ekspertem w zakresie metody modelowania dialogów w klasie Questioning the Author oraz kierownikiem procesu dydaktycznego w projekcie „Tablit – innowacyjny program wychowania przedszkolnego” finansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Współtworzyłam również innowacyjny program wpierający naukę przedmiotów przyrodniczych uczniów II i III etapu edukacyjnego ETOS (E-Teacher of Science), który został wypracowany jako rezultat projektu POKL „E-nauczyciel przyrody. Zintegrowane środowisko edukacyjne dla rozwijania myślenia naukowego, umiejętności informacyjnych oraz kompetencji językowych uczniów II i III etapu edukacyjnego”.

Moje zainteresowania dydaktyczne i naukowe koncentrują się wokół następującej tematyki:

  • procesy komunikacji w klasie;
  • edukacja przyrodnicza w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu początkowym;
  • aktywizujące strategie kształcenia w edukacji elementarnej (metoda projektów i Storyline);
  • aktywność poznawcza dziecka;
  • współpraca rodziny i szkoły w procesie edukacji dziecka;
  • co-teaching.

Prywatnie jestem mamą dwóch cudnych dziewczynek, miłośniczą podróży, dobrego jedzenia i kina.

Teresa Pietrala

Jestem nauczycielką, absolwentką Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM. Na codzień pracuję w Katolickiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej, gdzie jestem nauczycielem kształcenia zintegrowanego.

Od zawsze nie dawał mi spokoju „sztywny” i „zamykający” sposób prowadzenia lekcji. Moim marzeniem było wykształcenie w sobie jak największych umiejętności aby stymulować dzieci do samodzielnego myślenia i uczyć przez zabawę (oczywiście w racjonalnych ramach). Dlatego też zainteresowałam się metodą QtA. Po zapoznaniu się z tą metodą od mentorów amerykańskich, zaczęłam ją zgłębiać, stosować i rozwijać. Obecnie mogę powiedzieć, iż mam już 5-letnie doświadczenie w korzystaniu z tej metody i wiem o niej naprawdę sporo, choć pewnie zawsze będzie mnie ona w czymś zaskakiwać.

Prywatnie jestem matką kilkunastomiesięcznego synka. W wolnych chwilach lubię czytać fantastykę, słuchać dobrej muzyki i uprawiać szeroko pojęty sport.

Urszula Zielińska

Jestem anglistką, absolwentką Instytutu Filologii Angielskiej (obecnie Wydział Anglistyki). Od wielu lat zajmuję się nauczaniem języka angielskiego na różnych poziomach i w różnych grupach wiekowych. Początki swojej drogi zawodowej wspominam jednak szczególnie ciepło, ponieważ właśnie wtedy miałam możliwość prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą w szkołach, co sprawiało mi ogromną radość, a także dawało wielką satysfakcję. Mimo trudnych warunków zewnętrznych i ubogiej rzeczywistości lat 90-tych, kontakt z rozwijającym się umysłem dziecka pozwalał mi utrzymać motywację do pracy i docenić niepowtarzalną relację pomiędzy nauczycielem a uczniem. Od 1996 do 2011 roku pracowałam w Kolegium Języków Obcych UAM, całkowicie poświęcając się kształceniu przyszłych pedagogów - nauczycieli języka angielskiego. W październiku 2011 rozpoczęłam pracę na macierzystym Wydziale Anglistyki.

Moje zainteresowania koncentrują się głównie wokół zagadnień związanych z dydaktyką języka angielskiego, w tym szczególnie dydaktyką małego dziecka, a także zastosowaniem nowoczesnych technologii w kształceniu językowym, strategiami uczenia się języka obcego, strategiami motywacyjnymi, procesami samoregulacji oraz efektywną komunikacją pomiędzy nauczycielem a uczniem. Udział w tworzeniu innowacyjnych programów edukacyjnych finansowanych ze środków Unii Europejskiej, takich jak Tablit (wcześniej również E-nauczyciel przyrody), integrujących nauczanie przedmiotów ścisłych z językiem angielskim jest urzeczywistnieniem moich marzeń i dopełnieniem mojego życia zawodowego.

Poza tym, jestem mamą 22-letniej Zosi, której zdołałam zaszczepić pasję poznawania języków obcych i fascynację pracą pedagogiczną. W wolnym czasie uwielbiam dobrą książkę, podróże i spacery z psem.

Dawid Pietrala

Jestem interdyscyplinarnym anglistą i wykładowcą na Wydziale Anglistyki UAM. Od niemal 10 lat zajmuję się realizacją komercyjnych i badawczych projektów łączących technologie informacyjne, pedagogikę i język. W pracy dydaktycznej specjalizuję się w nauczaniu wymowy brytyjskiej co wykonuję z pasją i zaangażowaniem wynikającym z dbałości o piękno mowy.

Moimi obszarami zainteresowań są:

  • wykorzystanie technologii w pracy z małym dzieckiem,
  • systemy rozpoznawania i syntezy mowy,
  • komputerowa analiza językoznawcza,
  • wdrażanie e-learningu w szkołach,
  • metodyka digitalizacji materiałów edukacyjnych.

W mojej karierze zawodowej, byłem dyrektorem Działu Edytorskiego w firmie IOKI (obecnie część grupy Pearson). Jestem również kierownikiem studiów podyplomowych „E-learning dla polskiej szkoły – wdrażanie, zarządzanie, obsługa”.

Współtworzyłem innowacyjny program wpierający naukę przedmiotów przyrodniczych uczniów II i III etapu edukacyjnego ETOS (E-Teacher of Science), który został wypracowany jako rezultat projektu POKL „E-nauczyciel przyrody. Zintegrowane środowisko edukacyjne dla rozwijania myślenia naukowego, umiejętności informacyjnych oraz kompetencji językowych uczniów II i III etapu edukacyjnego”.

Jako koordynator i wykonawca brałem udział w szeregu projektów dotyczących tworzenia systemów rozpoznawania mowy, zbierania danych językowych (korpusy) oraz tworzenia oprogramowania wspomagającego terapię osób chorych na chorobę Parkinsona. W mojej działalności komercyjnej kierowałem projektami realizowanymi we współpracy z największymi wydawnictwami na świecie.

W wolnym czasie zajmuję się programowaniem i tworzeniem aplikacji na platformy mobilne (iOS). Uwielbiam czytać fantastykę i słuchać bardzo różnej muzyki.

Moją największą pasją są ludzie, z którymi współpracuję i których uczę - uwielbiam patrzyć jak się rozwijają i jak osiągają coraz więcej.