Dwoma najbardziej znaczącymi środowiskami dla dziecka jest rodzina i przedszkole. Jakość ich wzajemnych stosunków często pozostawia wiele do życzenia i skłania do refleksji na temat budowania nowych relacji na linii przedszkole – dom. Zadaniem zarówno przedszkola jak i rodziny jest stwarzanie dziecku różnorodnych okazji do aktywnego uczenia się, do zdobywania i pogłębiania wiedzy oraz umiejętności. Stąd tak ważne wydaje się nam włączenie i zaangażowanie rodziców w edukacyjne działania przedszkola.
Tablitowe Wieści to list, który nauczyciel kopiuje (lub modyfikuje), podpisuje i wręcza rodzicom przed przystąpieniem do realizacji projektu. Rodzice dowiadują się z niego, czym będą zajmować się ich dzieci przez najbliższe cztery tygodnie w przedszkolu, w jaki sposób rodzice mogą kontynuować i wzmacniać te działania w domu, a także jak mogą włączyć się w realizację projektu w przedszkolu (np. proponując określone formy aktywności, przynosząc jakiś sprzęt, występując jako ekspert lub pomagając w organizacji spotkania ze specjalistą, itp.)
L.P. | NAZWA PROJEKTU | 3-LATKI | 4-LATKI | 5-LATKI |
---|---|---|---|---|
1. | GOSPODARSTWO | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
2. | DRZEWO | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
3. | ZIEMIA | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
4. | KOSMOS | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
5. | CZŁOWIEK | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
6. | LABORATORIUM | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
7. | POWIETRZE | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
8. | ROŚLINY | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
9. | WODA | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |