Dwoma najbardziej znaczącymi środowiskami dla dziecka jest rodzina i przedszkole. Jakość ich wzajemnych stosunków często pozostawia wiele do życzenia i skłania do refleksji na temat budowania nowych relacji na linii przedszkole – dom. Zadaniem zarówno przedszkola jak i rodziny jest stwarzanie dziecku różnorodnych okazji do aktywnego uczenia się, do zdobywania i pogłębiania wiedzy oraz umiejętności. Stąd tak ważne wydaje się nam włączenie i zaangażowanie rodziców w edukacyjne działania przedszkola.

Tablitowe Wieści to list, który nauczyciel kopiuje (lub modyfikuje), podpisuje i wręcza rodzicom przed przystąpieniem do realizacji projektu. Rodzice dowiadują się z niego, czym będą zajmować się ich dzieci przez najbliższe cztery tygodnie w przedszkolu, w jaki sposób rodzice mogą kontynuować i wzmacniać te działania w domu, a także jak mogą włączyć się w realizację projektu w przedszkolu (np. proponując określone formy aktywności, przynosząc jakiś sprzęt, występując jako ekspert lub pomagając w organizacji spotkania ze specjalistą, itp.)

L.P. NAZWA PROJEKTU 3-LATKI 4-LATKI 5-LATKI
1. GOSPODARSTWO POBIERZ POBIERZ POBIERZ
2. DRZEWO POBIERZ POBIERZ POBIERZ
3. ZIEMIA POBIERZ POBIERZ POBIERZ
4. KOSMOS POBIERZ POBIERZ POBIERZ
5. CZŁOWIEK POBIERZ POBIERZ POBIERZ
6. LABORATORIUM POBIERZ POBIERZ POBIERZ
7. POWIETRZE POBIERZ POBIERZ POBIERZ
8. ROŚLINY POBIERZ POBIERZ POBIERZ
9. WODA POBIERZ POBIERZ POBIERZ