Do każdego projektu skonstruowano karty pracy. W wielu przypadkach są to karty obserwacji niezbędne do przeprowadzania doświadczeń naukowych. Twórcy programu wierzą, że dziecko w wieku przedszkolnym powinno poznawać świat i uczyć się poprzez bezpośrednie działania i obserwacje, a nie poprzez wypełnianie kart pracy, stąd liczba kart została ograniczona do minimum.
Nauczycielu! Jeśli dostrzegasz konieczność poszerzenia oferty zadań dla dzieci do realizacji przy użyciu kart pracy, możesz skorzystać z bogatej oferty rynku edukacyjnego lub materiałów, które już posiadasz. Chcemy jednak, abyś odpowiedział sobie na pytanie: czy prawdziwa edukacja powinna sprowadzać się do „kolorowania konturowanej przestrzeni, (…), zaznaczania krzyżykiem wybranego obiektu, posuwania się śladem barwnych strzałek itd.” (Klus-Stańska, 2006, s.21)?
| L.P. | NAZWA PROJEKTU | 3-LATKI | 4-LATKI | 5-LATKI |
|---|---|---|---|---|
| 1. | GOSPODARSTWO | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
| 2. | DRZEWO | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
| 3. | ZIEMIA | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
| 4. | KOSMOS | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
| 5. | CZŁOWIEK | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
| 6. | LABORATORIUM | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
| 7. | POWIETRZE | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
| 8. | ROŚLINY | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |
| 9. | WODA | POBIERZ | POBIERZ | POBIERZ |