Do każdego projektu skonstruowano karty pracy. W wielu przypadkach są to karty obserwacji niezbędne do przeprowadzania doświadczeń naukowych. Twórcy programu wierzą, że dziecko w wieku przedszkolnym powinno poznawać świat i uczyć się poprzez bezpośrednie działania i obserwacje, a nie poprzez wypełnianie kart pracy, stąd liczba kart została ograniczona do minimum.

Nauczycielu! Jeśli dostrzegasz konieczność poszerzenia oferty zadań dla dzieci do realizacji przy użyciu kart pracy, możesz skorzystać z bogatej oferty rynku edukacyjnego lub materiałów, które już posiadasz. Chcemy jednak, abyś odpowiedział sobie na pytanie: czy prawdziwa edukacja powinna sprowadzać się do „kolorowania konturowanej przestrzeni, (…), zaznaczania krzyżykiem wybranego obiektu, posuwania się śladem barwnych strzałek itd.” (Klus-Stańska, 2006, s.21)?

L.P. NAZWA PROJEKTU 3-LATKI 4-LATKI 5-LATKI
1. GOSPODARSTWO POBIERZ POBIERZ POBIERZ
2. DRZEWO POBIERZ POBIERZ POBIERZ
3. ZIEMIA POBIERZ POBIERZ POBIERZ
4. KOSMOS POBIERZ POBIERZ POBIERZ
5. CZŁOWIEK POBIERZ POBIERZ POBIERZ
6. LABORATORIUM POBIERZ POBIERZ POBIERZ
7. POWIETRZE POBIERZ POBIERZ POBIERZ
8. ROŚLINY POBIERZ POBIERZ POBIERZ
9. WODA POBIERZ POBIERZ POBIERZ